Regn jävel

Idag var jag och fikade på törners med Morén, alldeles förträffligt angenämt som vanligt. Men igår hade jag kanske fantiserat ihop nån shorts-outfit å tänkt mig en glass i solen.
Det är Juni nu, kom igen tänker man. Det är bara piss regn hela tiden.
Om det inte blir fint på midsommar, som utlovat, då ringer jag ner dom här vädergubbarna och stämmer dom för falsk marknadsföring. Drar dom bara lappar ur en påse?
Först ritar dom upp lite olika bilder, en med moln, en med ett moln och regn, en med strålande sol, en med moln och sol, och så en med sol, moln och regn.
Sen så blandar dom lapparna i påsen håller för ögonen å drar en lapp. Är det så det går till?
Man blir ju lite konfunderad, minst sagt.

Midsommar blir ju bra hursomhelst. För vi har sol inne, sol i hjärta och sol i sinne!!
Men visst skulle det vara mysigt att ha sol ute också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0